"Mutsuz insan mutsuz olduğunu düşünecek kadar boş vakti olan insandır".
Einstein

21 Temmuz 2014 Pazartesi

SEÇİLMİŞ BEDENLER. Denise Grover Swank




           


   Yeniden buradayım. Sınavdan sonra tek uğraşım bu olur sanıyordum ama ertelediğim bir sürü şey varmış. Onları düzene koymak zaman aldı. Ramazan ayında da düzen değişiyor ister istemez. Gecem gündüzüme karıştı. Bu sebepten mi bilinmez üç dört gündür yatak döşek yatıyordum. Yazın hastalık da hiç çekilmiyor. :)) Ama bu sayede elimin altında sürünen kitaplarımı bitirdim. Üstüne iki yeni kitaba başladım ve birini bitirdim. Bu benim için büyük birşey. Öyle eskisi gibi okuyamıyorum uzun zamandır. Eskiden televizyon izlerken reklam aralarında bile okurdum. Şimdi hep mazide kaldı o günler. ;)) 

  Bitirdiğim kitaplar Tanios Kayası, Ruhi Mücerret ama bugün onlarla ilgili birşey yazmayı düşünmüyorum. Muhtemelen hiç yazmayacağım. O kadar uzun süre elimin altında süründüler ki yeterince tadını çıkaramadım. Ruhi Mücerret'i keske okumaya başladıktan birkaç gün sonra bitirseymişim. Araya 2 ay kadar bir zaman soktum ve elime tekrar aldığımda cazibesini biraz yitirmişti. Yine de çok beğendiğim bir kitaptı. En başında da en sonunda da herkese tavsiye edebileceğim bir roman. Murat Menteş okumamıştım hiç. Bu kitabından sonra kesinlikle diğer kitaplarını da okurum. Kalemini, tespitlerini beğendim yani. Tek kitapla böyle söylemem kolay kolay ama Murat Menteş için söylüyorum. Umarım hayal kırıklığı olmaz benim için. 

  Yeni başladığım ve bitirdiğim kitap ise resmini gördüğünüz Denise Grover Swank'ın Seçilmiş Bedenler adlı kitabı. Serinin ilk kitabı. (Kaç kitaptan oluşuyor bilmiyorum.) Fantastik türünde bir kitap, adında da anlaşılacağı gibi. Emma, Will , Jake bütün roman boyunca kötü adamlardan kaçtılar. Aksiyonu boldu yani. Emma ve Will'in atışmaları sayesinde eğlenceliydi ve Jake sayesinde biraz ürkünçtü. Fantastik denir mi bu kitaba aslında pek emin değilim. Insanı gerecek kadar tuhaflık vardı içinde ama tam olarak nasıl bir güçleri var netleşmiş değil. Tam olarak nasıl bir örgüt, kim bu kötü adamlar, ne istiyorlar, ne yapacaklar.. Hepsi hala muamma. Son elli sayfada birazcık ucundan birşeyler söylediler ama hiç tatmin etmedi haliyle. Şimdi yanlış anlaşılmadan şuna söyleyim: ben kitabı beğendim. Sürükleyiciydi, vıcık vıcık bir aşktan ziyade dozunda, zamanında bir aşk vardı. Karakterler hem güçlü hem akıllıydı. Kısacası okunasıydı. Ben herkese tavsiye ediyorum.