"Mutsuz insan mutsuz olduğunu düşünecek kadar boş vakti olan insandır".
Einstein

19 Kasım 2013 Salı

HALKA ENGELSFORS ÜÇLEMESI


    Buralardayım dememe rağmen çok zaman geçti farkındayım ama okuduğum iki yeni kitapla buradayım :) Üçüncüsünü de neredeyse bitirdim. İlki Engelsfors üçelemesinin ilk kitabı olan HALKA.



   Bu romanı iki yazar birlikte yazmış. Konusu kısaca şu: bir gece iradeleri dışında bir meydanda toplanan 7 kız, aslında doğuştan cadı olduklarını öğreniyorlar.Tamamen farklı kültürlere ve tarzlara sahip kızlarımız birbirleriyle anlaşmamak için fazlasıyla nedene sahipler. Ancak birlikte hareket etmedikleri sürece hayatta kalmaları çok zor. Zira biri ya da birileri seçilmişleri tek tek öldürüyor. İşin daha da kötüsü kızlarımıza yol gösterecek doğru düzgün birileri de yok. :( 

    Konu özetle bu. Gelelim benim yorumuma: cadılar, seçilmişler derken fantastik bir kitap bekliyordum lakin daha çok herhangi bir gençlik kitabında okuyabileceğim yedi tane kızın günlük hayatını okumuş gibi hissettim. Fantastik tarafı çok sığ kalmış bence. Seçilmişlerin çok olması anlatacak birşeyler vermiş, kızların günlük hayatı,sorunları fazlasıyla yer kaplamış. Cadılar,seçilmişler,güçleri var..Hepsi bu. Başında da bunu biliyorsun sonunda da.. Fantastik bakımdan tat veren bir kitap değildi maalesef. Belki 2. ve 3. kitaplarda kızlardan çok güçlerine odaklanılarak yazılır. Ancak 2. kitabını almak gibi bir düşünceye sahip değilim. :( 

    Şunu da eklemek istiyorum: akıcı bir kitaptı. Merak ettiriyordu. Ama merakını giderme de eksik kalıyordu. Yani okurken zevk aldım ama bittiğinde ' eee, bu kadar mı? ' dedim.

    Son sözüm şu ki : o kadar güzel fantastik kitaplar varken zamanınızı bununla harcamayın.. ;)