"Mutsuz insan mutsuz olduğunu düşünecek kadar boş vakti olan insandır".
Einstein

3 Ocak 2015 Cumartesi

OCAK KULESİ


                          

      Ocak ayı okuma kulem bu. Taht Oyunları kitabına Aralık ayının son günlerinde başlamıştım. 300. sayfasındayım şuanda. Geriye yaklaşık 500 sayfası kaldı. Yavaş ilerliyorum. Çünkü aynı zaman da Orhan Gökdemir'in Osmanlı'dan Günümüze Faili Meçhul Cinayetler Tarihi'ni de okuyorum. Adından da anlaşılacağı gibi deneme tarzında yazılmış bir kitap.

      Aynı Yıldızın Altında, adını çokça duyduğumuz bir roman hatta filmi de çekildi. Ben aslında çok duygusal olduğu için okumamayı düşünüyordum. Ama kitaplıktan okumadan kaldırmaya da gönlüm razı gelmedi. En azından bir başlangıç yapayım. Beğenmezsem, ağlamaktan telef olursam o zaman bırakırım dedim. 

       Bu ay okumayı düşündüğüm bir başka kitap da Peter Plate'den Sisler Şehri. Polisiye tarzında yazılmış bu kitap 150 sayfa falan. Merak ediyorum aslında. Bu kadar ince bir polisiye okumadım hiç. Beyoğlu Rapsodisi de ince bir kitaptı heralde. Bir de onu okumuştum yalan olmasın. Ama çok begenmemiştim onu nedense. Üzerinden çok zaman geçti hatırlamıyorum. Inşallah bunu beğenirim.

     Bir sonraki kitabım Druid Krallığı. Ne zaman aldım, nerden aldım, hiç hatırlamıyorum. Muhtemelen. Merlin izlediğim dönemde almışımdır. Güzel olmasını ümit ediyorum. 

     Türklerin Kültür Tarihi ablamın kitabı aslında. Ama o kitaplarını okuduktan sonra dağıtıyor. Evde gözünün önünde olması ona birşey ifade etmiyor. Iki hafta önce gelirken onda bıraktığım birkaç kitabımla beraber bunu da getirmiş. Merak ettiğim için ekledim bu ayki okunacaklar kuleme. 

    Cumhuriyet, Turgut Özakman'ın Türkiye üçlemesinin üçüncü kitabının birinci kitabı. Diğer ikisini,Şu Çılgın Türkler ve Diririş'i, beğenmiştim. Bunun da diğer ikisi gibi güzel olacağını düşünüyorum.

   Bu ay son olarak Taht Oyunları kitabının devamı olan Kralların Çarpışması Birinci Kısım'ı okumayı düşünüyorum. Taht Oyunları'ını herkes beğendi. Ben de beğenerek okuyorum. Bittikten sonra ara vermeden başlar mıyım onu bilmiyorum ama bu ay bitmeden okunmuş olacak inşallah. 


      OCAK KULESI

     1- Taht Oyunları
     2- Kralların Çarpışması
     3- Druid Krallığı
     4- Cumhuriyet
     5- Sisler Şehri
     6- Faili Meçhul Cinayetler Tarihi
     7- Aynı Yıldızın Altında
     8- Türklerin Kültür Tarihi